Pandémia koronavírusu narušila plány viacerých firiem. Mnohé z nich museli zaviesť prácu z domu a mnohé musia byť práve kvôli nepriaznivej epidemiologickej situácii zavreté.

Máte home office? Vytvorte si ideálne podmienky na prácu
Máte home office? Vytvorte si ideálne podmienky na prácu (zdroj: unsplash.com)

Ak váš zamestnávateľ rozhodol, že najbližšie týždne budete pracovať z domu, čiže budete mať home office, vytvorte si ideálne podmienky na prácu.

Zabezpečte si pokoj počas pracovnej doby

Najmä v malých bytoch, domácnostiach je problematické zabezpečiť si počas pracovnej doby pokoj. Zariaďte si preto domácu kanceláriu na mieste, kde vás nikto nebude rušiť. Pokojne si ju dočasne zariaďte aj v obývačke. Práve v tejto miestnosti ale najčastejšie rodiny mávajú stôl s počítačom, či notebookom.

Ak budete pracovať a vaši rodinní príslušníci budú počas home officu doma, dohodnite si podmienky a upozornite ich, aby vás počas práce nerušili. Takto si prácu urobíte dobre a budete omnoho produktívnejší.

Skontrolujte si počítač/ notebook a tlačiareň

Ak si chcete vytvoriť ideálne podmienky na prácu, samozrejmosťou by malo byť skontrolovanie počítača/notebooku a tlačiarne. Počítač, notebook a tlačiareň by mali byť plne funkčné a na začiatku práce z domu by ste si mali skontrolovať ich stav. V prípade potreby, neváhajte si objednať do zásoby náplne do tlačiarní. Ak budete viac tlačiť, určite sa vám dobré náplne do tlačiarne hodia.

Počítač/ notebook musí byť výkonný a počítačové programy, ktoré plánujete využívať, sa nesmú zasekávať a musia plynule fungovať. Akékoľvek technické problémy môžu váš home office nepríjemne skomplikovať a dostať vás do časovej tiesne.

Dávajte si ale pozor, aby ste si do tlačiarne objednali správne tonery. V prípade, že máte doma konkrétny model a značku tlačiarne, napríklad HP 300, musíte kupovať náplň HP 300. Iná náplň by vám do vašej tlačiarne nepasovala.

Nachystajte si zápisník/diár

Počas home officu je potrebné značiť si, čo ste vybavili a čo ešte v najbližších dňoch, či hodinách musíte vybaviť. Odporúčame vám preto mať na stole zápisník/diár, do ktorého si budete značiť všetko potrebné. Takto sa nestratíte v úlohách a povinnostiach, ktoré vás čakajú a výrazne vám uľahčia „manažovanie“ práce počas home officu.

Komerčný článok